REGENERACJA PRZEKŁADNI KIEROWNICZYCH
Kiedy regenerować przekładnie kierownicze?
Dowiedz Się Kiedy Należy Regenerować Przekładnie Kierownicze
wygląda proces regeneracji Przekładni kierowniczych?
Już wyjaśniamy:
Przekładnie kierwonicze – GWARANCJA
Proces regeneracji
Demontaż przekładni na poszczególne elementy
Ocena stanu zużycia i możliwości podjęcia procesu regeneracji
Dokładne mycie wszystkich podzespołów
Wyprowadzenie płaszczyzny listwy zębatej oraz jej szlifowanie
Naprawa i przegląd zaworu dystrybucyjnego
Przygotowanie tulei ślizgowych, pierścieni, łożysk obrotowych
Wymiana uszczelnień (uszczelniacze, oringi, pierścienie PTFE)
Montaż podzespołów
Regulacja i test na stole kontrolnym, który symuluje pracę przekładni w ekstremalnych warunkach roboczych
Regeneracja przekładni kierowniczych
Przekładnie kierownicze psują się z kilku powodów. Często, szczególnie w przypadku stosunkowo młodych aut, problem tkwi w skąpstwie producentów. Dzieje się tak np. w Golfie IV czy Skodzie Octavii, gdzie nawet w kilkuletnich autach wykonana z kiepskiego materiału listwa maglownicy jest tak skorodowana, że spod uszczelniaczy przez wżery metalu sączy się olej.
Z podobnymi przypadłościami swoich aut borykają się również właściciele Opli Vectr B. W wielu przypadkach winę za wystąpienie awarii ponosi użytkownik lub niechlujnie pracujący warsztat.
Zła wiadomość dla fanów tuningu: szerokie, wielkie, niskoprofilowe koła są zabójcze dla maglownic. Zastosowanie felg o kilka rozmiarów większych niż te, które przewidział producent auta, ze względu na olbrzymi wzrost obciążeń przenoszonych przez układ kierowniczy, bardzo szybko kończy się potężnymi luzami na przekładni. Na początku da się je wyczuć głównie przy kołach w położeniu do jazdy na wprost, czyli w pozycji, w której znajdują się najczęściej. Później pojawiają się stuki. Szkodliwy wpływ zbyt szerokich i niskich opon pogłębia się oczywiście wraz z zastosowaniem sztywniejszych amortyzatorów i obniżanych sprężyn.
Często awaria kosztującej kilka tysięcy maglownicy spowodowana jest nieszczelnością kosztujących grosze osłon gumowych. Jeśli przez sparciałą lub popękaną gumę do obudowy przekładni oraz na listwę zębatą dostanie się choćby odrobina wilgoci i brudu drogowego, w ciągu kilku miesięcy dojdzie do poważnej awarii. Przy okazji każdej wizyty w warsztacie warto więc sprawdzić stan osłon. Jeśli okażą się uszkodzone, poza ich wymianą warto od razu zlecić kontrolę stanu przekładni.
Przekładnie kierownicze – GWARANCJA
ZAPRASZAMY
Wieloletnie doświadczenie
Nasi pracownicy posiadają stosowne szkolenia i umiejętności, by sprostać nawet najtrudniejszym wyzwaniom.
Wysoka jakość usług
Profesjonalne maszyny do regeneracji części gwarantują najwyższą jakość i niezawodność na przyszłość.
Pomoc techniczna
Zawsze służymy pomocą i odpowiedzią na wszelkie pytania i wątpliwości naszych Klientów.