Uszkodzona przekładnia kierownicza, zwanej również maglownicą, zagraża bezpieczeństwu kierowcy i pasażerów, jak również innych użytkowników ruchu ‒ niesprawna maglownica może doprowadzić do zablokowania kół auta. W razie jakichkolwiek podejrzeń, co do poprawności działania maglownicy, należy skorzystać z pomocy fachowca. 

W przypadku usterek maglownicy bardzo często zalecana jest regeneracja. Regeneracja maglownicy sprawi, że przekładnia znów będzie działać jak należy, a co więcej, wygeneruje dużo mniejsze koszty niż wymiana przekładni na nową.

Jak wygląda proces regeneracji maglownicy? Już wyjaśniamy:

  • Demontaż maglownicy
  • Otwarcie maglownicy ‒ ta czynność wymaga wykorzystania specjalistycznych narzędzi.
  • Czyszczenie elementów maglownicy ‒ najczęściej wykorzystywana jest myjka ciśnieniowo parowa.
  • Piaskowanie – dzięki piaskowaniu usuwane są resztki farby, wżery czy rdza. 
  • Czyszczenie po piaskowaniu. 
  • Szlifowanie znajdującej się wewnątrz maglownicy listwy. 
  • Wykonanie tulei ślizgowej. 
  • Przeprowadzenie procesu galwanizacji. 
  • Wymiana uszkodzonych części. 
  • Sprawdzenie poprawności działania maglownicy.

Gotowy produkt otrzymuje 12-miesięczą gwarancję.

Zadzwoń, dowiedz się więcej o cenach regeneracji przekładni kierowniczej

 

Dowiedz się kiedy należy regenerować przekładnie kierownicze

Kiedy regenerować przekładnie kierownicze?

Podstawowymi objawami uszkodzonej przekładni kierowniczej są:

9

Wycieki płynu z układu kierowniczego

9

Luzy, stuki na układzie kierowniczym

9

Problem z ustawieniem poprawnej zbieżności pojazdu

9

Zacinanie się przekładni podczas skrętu (w skrajnym przypadku)

9

Wyraźnie osłabione działanie wspomagania kierownicy

Uszkodzona przekładnia kierownicza, zwanej również maglownicą, zagraża bezpieczeństwu kierowcy i pasażerów, jak również innych użytkowników ruchu ‒ niesprawna maglownica może doprowadzić do zablokowania kół auta. W razie jakichkolwiek podejrzeń, co do poprawności działania maglownicy, należy skorzystać z pomocy fachowca. 

W przypadku usterek maglownicy bardzo często zalecana jest regeneracja. Regeneracja maglownicy sprawi, że przekładnia znów będzie działać jak należy, a co więcej, wygeneruje dużo mniejsze koszty niż wymiana przekładni na nową.

Jak wygląda proces regeneracji maglownicy? Już wyjaśniamy: 

 

  1. Demontaż maglownicy
  2. Otwarcie maglownicy ‒ ta czynność wymaga wykorzystania specjalistycznych narzędzi.
  3. Czyszczenie elementów maglownicy ‒ najczęściej wykorzystywana jest myjka ciśnieniowo parowa.
  4. Piaskowanie – dzięki piaskowaniu usuwane są resztki farby, wżery czy rdza. 
  5. Czyszczenie po piaskowaniu. 
  6. Szlifowanie znajdującej się wewnątrz maglownicy listwy. 
  7. Wykonanie tulei ślizgowej. 
  8. Przeprowadzenie procesu galwanizacji. 
  9. Wymiana uszkodzonych części. 
  10.  Sprawdzenie poprawności działania maglownicy.

Regeneracja przekładni kierowniczej

Jak już wspomnieliśmy powyżej, jazda z uszkodzoną maglownicą jest bardzo niebezpieczna i może doprowadzić do tragedii. Każdy kierowca powinien zachować czujność, a w razie potrzeby oddać maglownicę do regeneracji. Dlaczego to takie ważne? 

Maglownica kierownicza to ważny element mechanizmu kierowniczego. Mówiąc najprościej, dzięki maglownicy przekazywany jest ruch z kierownicy na koła samochodu.

Większość pojazdów wyposażonych jest w zębatkowe przekładnie ‒ w takim przypadku częstą przyczyną awarii jest wytarcie elementów zębnika oraz współpracującej z nimi zębatki na listwie. W autach na tylną oś montowane są maglownice ślimakowe lub śrubowo-kulkowe.

Jakie są objawy usterek maglownicy? 

Wśród najczęstszych sygnałów uszkodzenia maglownicy wymienić możemy: 

  • wyciek płynu z przekładni kierowniczej
  • problemy z utrzymaniem kierunku jazdy
  • jałowy ruch kierownicy
  • zanik wspomagania 
  • drgania kierownicy

Przekładnie kierownicze

Przekładnie kierownicze ‒ nawet te w nowych samochodach, dość często ulegają awarii.

Powodów takiego stanu rzeczy jest wiele, poniżej najważniejsze z nich:

 

  1. W wielu modelach aut, na przykład takich, jak Golf IV, Opel Vectra B czy Skoda Octavia maglownice wykonane są ze słabej jakości materiałów, sprawia to, że dość szybko korodują, a  na listwie pojawiają się wżery. 
  2. Szerokie i niskie opony połączone z felgami o dużej średnicy  ‒ montaż zbyt dużych felg sprawi, że amortyzacja nie będzie wystarczająco dobra, a to ma bardzo negatywny wpływ na działanie maglownicy. 
  3. Nieszczelność osłon gumowych ‒ nieszczelne osłony sprawiają, że do przekładni dostają się brud i wilgoć, a to powoduje awarię. 
  4. Nieuwaga kierowcy ‒ częste najeżdżanie autem na krawężniki i uderzanie o różnego typu przeszkody to kolejne przyczyny awarii maglownicy. 

PPHU REG-TRUCK Witold Pisarczyk

Chorzelów 210
39-331 Chorzelów woj. podkarpackie

NIP: 817-175-66-02

Telefon:

+48 17 773 06 00
+48 513 094 047

Email:

biuro@zaciski-regtruck.pl

Kontynuując korzystanie ze strony, wyrażasz zgodę na używanie plików cookie. więcej informacji

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close