Uszkodzona przekładnia kierownicza, zwanej również maglownicą, zagraża bezpieczeństwu kierowcy i pasażerów, jak również innych użytkowników ruchu ‒ niesprawna maglownica może doprowadzić do zablokowania kół auta. W razie jakichkolwiek podejrzeń, co do poprawności działania maglownicy, należy skorzystać z pomocy fachowca.
W przypadku usterek maglownicy bardzo często zalecana jest regeneracja. Regeneracja maglownicy sprawi, że przekładnia znów będzie działać jak należy, a co więcej, wygeneruje dużo mniejsze koszty niż wymiana przekładni na nową.
Jak wygląda proces regeneracji maglownicy? Już wyjaśniamy:
- Demontaż maglownicy
- Otwarcie maglownicy ‒ ta czynność wymaga wykorzystania specjalistycznych narzędzi.
- Czyszczenie elementów maglownicy ‒ najczęściej wykorzystywana jest myjka ciśnieniowo parowa.
- Piaskowanie – dzięki piaskowaniu usuwane są resztki farby, wżery czy rdza.
- Czyszczenie po piaskowaniu.
- Szlifowanie znajdującej się wewnątrz maglownicy listwy.
- Wykonanie tulei ślizgowej.
- Przeprowadzenie procesu galwanizacji.
- Wymiana uszkodzonych części.
- Sprawdzenie poprawności działania maglownicy.
Gotowy produkt otrzymuje 12-miesięczą gwarancję.
Zadzwoń, dowiedz się więcej o cenach regeneracji przekładni kierowniczej
Dowiedz się kiedy należy regenerować przekładnie kierownicze
Kiedy regenerować przekładnie kierownicze?
Podstawowymi objawami uszkodzonej przekładni kierowniczej są:
Wycieki płynu z układu kierowniczego
Luzy, stuki na układzie kierowniczym
Problem z ustawieniem poprawnej zbieżności pojazdu
Zacinanie się przekładni podczas skrętu (w skrajnym przypadku)
Wyraźnie osłabione działanie wspomagania kierownicy
Uszkodzona przekładnia kierownicza, zwanej również maglownicą, zagraża bezpieczeństwu kierowcy i pasażerów, jak również innych użytkowników ruchu ‒ niesprawna maglownica może doprowadzić do zablokowania kół auta. W razie jakichkolwiek podejrzeń, co do poprawności działania maglownicy, należy skorzystać z pomocy fachowca.
W przypadku usterek maglownicy bardzo często zalecana jest regeneracja. Regeneracja maglownicy sprawi, że przekładnia znów będzie działać jak należy, a co więcej, wygeneruje dużo mniejsze koszty niż wymiana przekładni na nową.
Jak wygląda proces regeneracji maglownicy? Już wyjaśniamy:
- Demontaż maglownicy
- Otwarcie maglownicy ‒ ta czynność wymaga wykorzystania specjalistycznych narzędzi.
- Czyszczenie elementów maglownicy ‒ najczęściej wykorzystywana jest myjka ciśnieniowo parowa.
- Piaskowanie – dzięki piaskowaniu usuwane są resztki farby, wżery czy rdza.
- Czyszczenie po piaskowaniu.
- Szlifowanie znajdującej się wewnątrz maglownicy listwy.
- Wykonanie tulei ślizgowej.
- Przeprowadzenie procesu galwanizacji.
- Wymiana uszkodzonych części.
- Sprawdzenie poprawności działania maglownicy.
Regeneracja przekładni kierowniczej
Jak już wspomnieliśmy powyżej, jazda z uszkodzoną maglownicą jest bardzo niebezpieczna i może doprowadzić do tragedii. Każdy kierowca powinien zachować czujność, a w razie potrzeby oddać maglownicę do regeneracji. Dlaczego to takie ważne?
Maglownica kierownicza to ważny element mechanizmu kierowniczego. Mówiąc najprościej, dzięki maglownicy przekazywany jest ruch z kierownicy na koła samochodu.
Większość pojazdów wyposażonych jest w zębatkowe przekładnie ‒ w takim przypadku częstą przyczyną awarii jest wytarcie elementów zębnika oraz współpracującej z nimi zębatki na listwie. W autach na tylną oś montowane są maglownice ślimakowe lub śrubowo-kulkowe.
Jakie są objawy usterek maglownicy?
Wśród najczęstszych sygnałów uszkodzenia maglownicy wymienić możemy:
- wyciek płynu z przekładni kierowniczej
- problemy z utrzymaniem kierunku jazdy
- jałowy ruch kierownicy
- zanik wspomagania
- drgania kierownicy
Przekładnie kierownicze
Przekładnie kierownicze ‒ nawet te w nowych samochodach, dość często ulegają awarii.
Powodów takiego stanu rzeczy jest wiele, poniżej najważniejsze z nich:
- W wielu modelach aut, na przykład takich, jak Golf IV, Opel Vectra B czy Skoda Octavia maglownice wykonane są ze słabej jakości materiałów, sprawia to, że dość szybko korodują, a na listwie pojawiają się wżery.
- Szerokie i niskie opony połączone z felgami o dużej średnicy ‒ montaż zbyt dużych felg sprawi, że amortyzacja nie będzie wystarczająco dobra, a to ma bardzo negatywny wpływ na działanie maglownicy.
- Nieszczelność osłon gumowych ‒ nieszczelne osłony sprawiają, że do przekładni dostają się brud i wilgoć, a to powoduje awarię.
- Nieuwaga kierowcy ‒ częste najeżdżanie autem na krawężniki i uderzanie o różnego typu przeszkody to kolejne przyczyny awarii maglownicy.
PPHU REG-TRUCK Witold Pisarczyk
Chorzelów 210
39-331 Chorzelów woj. podkarpackie
NIP: 817-175-66-02
Telefon:
+48 17 773 06 00
+48 513 094 047
Email:
biuro@zaciski-regtruck.pl